Vítejte na webu diety hubnutí .Naleznete zde mnoho informací o dietách ,rady jak hubnout co nejrychleji a nejšetrněji,poradíme jak se správně stravovat ,jak spravně cvičit a jak zdravě žít.

Při hubnutí dbejte na důsledný pitný režim, dostatek vhodného pohybu a nezapomeňte také na detoxikaci.

ZBAVIT SE nenáviděných tukových polš­tářků a připravit svou postavu do plavek můžete několika způsoby. Pokud ale hub­nutí spojíte s jarní detoxikaci organismu, zabijete hned dvě mouchy jednou ranou.
Je jedno, zda chcete shodit dvě kila nebo dvacet, kvůli dosažení vytouženého cíle je důležité, aby hubnutí pro vás nebylo trestem, ale něčím, co děláte pro sebe, pro svou krásu a také pro své zdraví. Podle MUDr. Taťány Staňkové z Centra pro poruchy metabolismu a výživy vůbec nemá smysl rychle shodit deset kilo a vy­měnit šatník. Jojo efekt totiž dokáže po­dobný požitek z nákupů velice rychle zkazit. Abyste zhubli trvale, je potřeba změnit svůj způsob života a důležité je, aby šlo o změny příjemné. Jinak totiž ne­vydržíte a dříve nebo později se začnete „odměňovat" a kila jsou zpátky. Ačkoliv lidé vymysleli už tisícovky diet, pro zdraví je nejlepší jediná. Ta, která spo­čívá v přizpůsobení energetického příjmu tomu, kolik energie vydáme. Zdá se vám to příliš prosté?

Zdravy životni styl „Snižte energetický příjem, přidejte pohyb, jídelníček postavte tak, aby vám nechyběly žádné důležité látky, a naordinujte si dosta­tek odpočinku," radí odbornice všem, kteří chtějí efektivně a zdravě shodit pár kilo.

Pravidla zdravého a příjemného hubnutí
Když si je přečtete a zapamatujete, s pře­kvapením zjistíte, že to není nic, co bývám nějak nabouralo život. Budete-li je dodržo­vat už za několik dní vám dá vaše tělo vám dá pocítit, že je mu lépe. Kila půjdou dolů pomaleji než při nějaké drastické dietě, ale zato je nezískáte nazpátek:
Tělo nebude mít potřebu ukládat přeby­tečnou energii, pokud budete jíst pravidelně, to znamená pětkrát denně. Díky pravidel­nému jídelníčku se vám vyrovná i hladina cukru v krvi a vy budete mít menší hlad. n Dbejte na dostatek vlákniny. Každé jídlo doplňte o kousek zeleniny nebo ovoce. Přednost má zelenina, které mů­žete za den sníst i 1000 gramů. Nezapo­mínejte na bílkoviny. Alespoň třikrát denně si je dopřejte v podobě tvarohu, ryby, drůbežího masa nebo tofu.
Vybírejte si potraviny s nižším glyke-mickým indexem, které usnadňují hub­nutí a také upravují už zmíněnou hladinu cukrů v krvi.
Omezte přílohy typu knedlíků, bram­bor či těstovin.
Nesnažte se hubnout více než kilogram za týden, pokud se tak stane, raději zpo­malte a zvyšte nepatrně energetický příjem.
Kolik joulů mám sníst? Odborníci na hubnutí spočítali, že většina lidi hubne tehdy, když je jejich energetický příjem kolem 4000 - 6000 kj za den. Konkrétní hodnota ale závisí na několika faktorech. Například muži mohou přijmout energie více, starší lidé zase raději méně, pro­tože se nemohou tolik pohybovat. Důležité je i to, jakou máte svalovou hmotu, a také, zda už máte za sebou několik neúspěšných diet. V takovém případě je potřeba držet se na spodní hranici příjmu.

Začnete cvičit a už nepřestaňte Přiměřená dávka pohybu je při hubnutí na­prosto nepostradatelná. Nejenže se při cvi­čení spalují tuky, ale zlepšuje se i nálada a fyzická kondice. A jaký pohyb je nejlepší?  « Takový, který vás bude bavit.

Ze všech stran slyšíte, jak je pohyb zdravý, přesto se pořád na něco vymlouváte. Vzpamatujte se a začněte už cvičit!

Chci konečně začít, ale... Nemám na cvičení čas. Mám tolik důležitějších věcí na práci. Cvičit mě neba­ví. Jsem tak unavený, že sotva stojím na nohou. Co kdybyste konečně skoncovali se všemi těmi výmluvami a začali se sebou něco dělat?

Nemám motivaci
Stačí stanovit si cíl. S tak nudným důvodem jako „pohyb je zdravý" sami sebe jen těžko přesvědčí­te. Napište si seznam tří konkrétních cílů, kte­rých chcete pohybem dosáhnout. Možná potře­bujete snížit krevní tlak, chcete v plavkách vy­padat dobře nebo toužíte mít lepší náladu.

Nebaví mě cvičit sólo
Dejte se dohromady s kamarádkou nebo kama­rádem. Sebe oklamete s lehkým srdcem, ale před kolegou z práce se budete cítit hloupě. Ra­ději se přemůžete a do fitcentra se přece jen vy­dáte. Pokud nemáte žádného partnera, využijte služeb trenérů ve sportovních centrech. Do­hodněte se s trenérem aspoň na měsíc, za tu do­bu byste měli překonat kritické období své le­nosti. Nebo se přihlaste na skupinové cvičení, jako je aerobik, kalanetika nebo Pilates.

Mám málo času
Zmapujte si svůj den. Zamyslete se, jak trávíte den za dnem. Minimálně dva týdny si zapisujte, co jste v kterou hodinu dělali. Mnozí lidé tvrdí, že nemají čas, aleje to jen jejich zkreslené vní­mání. Když si dny přesně zmapují, jsou šokova­ní, kolik hodin stráví nicneděláním nebo vy­sedáváním s kamarády. Potom svůj den­ní režim přezkoumejte a zařaďte do něj i cvičení. Určitě najdete místo, kam vsunete půlhodin­ku na běhání.

Pokud si myslíte, že
musíte     nejprve
shodit pár kil
a teprve pak za-
čít cvičit, věřte,
že bez cvičení se
vám to nepoda-
ří. Když nebu-
dete cvičit, tu-
kových polštářů se  nikdy nezbaví-
te. Držením diet sice   možná trochu
zhubnete, ale ztracená kila zase rychle naberete zpět. Zatímco hladovění zpomaluje metabolis­mus, cvičení jej zrychluje. Kromě toho vám žád­ná dieta nezpevní tělo.

V tílku vypadám strašně

Pokud máte pocit, že v oblečení do fitcentra vypa­dáte strašně, prostě ho nenoste. Možná se necítí­te dobře v obepnutém tílku a šortkách. Klidně si oblečte něco pohodlnějšího, třeba široké tepláky a triko. Vůbec vás nemusí zajímat, že nevypadáte jako vysportovaná kráska nebo svalovec, kteří cvi­čí vedle vás a odhalují při tom téměř celé tělo.
Radši bych dělal něco jiného
Při cvičení můžete stihnout i jiné činnosti. Ne­baví vás cvičení, zato rádi čtete? Stačí sednout si na stacionární bicykl s knihou nebo časopi­sem v ruce. Když rádi posloucháte hudbu, na­saďte si na uši walkman. Nebo si pokecejte s ka­marády. Doma si dokonce můžete pustit televi­zi a sledovat zprávy nebo film.

Volný čas trávím s dětmi
Cvičte a budete dětem dobrým příkladem. Uvě­domte si, že vaše děti jednou vyrostou. A co bu­de s vámi? Trochu se starejte i o sebe. Ratolesti svěřte na hodinku manželovi, babičce nebo pa­ní na hlídání. Takéje můžete zapojit do cvičení. Jízda na kole nebo běhání prospěje i jim. A když vás uvidí pravidelně cvičit, vezmou si z vás pří­klad apohyb budou vnímat jako součást života.


Vytvořte si rituál. Neradi chodíte do fitcentra nebo do bazénu a ani doma se k pohybu nedo­kážete přinutit? Vytvořte si z něj přyemný ritu­ál. Vyčleňte si v bytě místo, například kout, kte­rý budete využívat právě ke cvičení. Obstarejte si jednoduché a laciné pomůcky, například gu­mu na posilování, míč na cvičení a malé činky. Obujte si boty na cvičení a oblékněte si sportov­ní oblečení. Když vám chybí společnost, trénuj­te podle videokazety.

Nechci mít velké svaly
Velké svaly si při běžném sportování určitě ne­vybudujete. Neobávejte se, že budete vypadat jako kulturisté. Žena navíc potřebuje k tomu, aby si vybudovala velký objem svalové hmoty, více testosteronu, než produkuje její organis­mus, a musela by zvedat extrémně těžké váhy.

Bojujme proti anorexii .

Tento článek jsem se nemohl odpustit nepopublikovat právě na těchto stránkách i hubnutí má svou mírou nemyslíte ??

Slavný italský fotograf Oliviero Toscani se připojil k boji proti anorexii a vytvořil provokativní billboardy. Modelem mu stála vyhublá Isabelle Carová.

Toscani se rozhodl ukázat, kam až může zajít posedlost po dokonalém, krásném těle.

"K rozšíření anorexie velmi přispěl módní průmysl," řekl ke své kampani »Ne anorexii«, kterou podpořilo i italské ministerstvo zdravotnictví.

Před billboardem anorektické modelky, šestadvacetileté Isabelle Carové, který se poprvé objevil na veletrhu módy v Miláně, mnozí zavírali oči. "Ta fotka je příliš drsná," říkali. Isabelle totiž váží jen 31 kilogramů. Léta se nenechala vyfotit, protože se za své tělo styděla. Teď udělala výjimku.

"Mé fyzické i psychické utrpení má smysl jen tehdy, pokud dokáže pomoci někomu, kdo stejně jako já bojuje s anorexií," řekla Isabelle v rozhovoru pro časopis Vanity Fair.

Módní návrháři kampaň vesměs chválí. Podle Armaniho je kampaň korektní i příhodná, i když používá nelítostný a krutý obraz. Návrháři Domenico Dolce a Stefano Gabbana ocenili zvláště to, že reklama ukázala, že anorexie není jen problém světa módy, ale je to problém psychiatrický.

Toscani sám považuje za důležité, že módní dům sám vyzval k tak odvážné kampani.

Jiný názor mají některé organizace, které se zabývají anorexií. Podle nich může reklamní kampaň prokázat medvědí službu těm ženám, které jsou touto poruchou postiženy. Nevylučují, že některé ženy se budou chtít Carové podobat, aby si zajistily publicitu.--autor REVUE



Klasická dieta není řešením váhových problémů!


Jestliže při dietě omezíte jakýmkoli způsobem stravu, přinese to u hubnutí pouze krátkodobý výsledek.
Dieta je často založena na omezení příjmu kalorií, se kterým je však spojen úbytek živin a tělu chybí důležité látky. Jakmile tedy s dietou skončíte (to bývá většinou z důvodu hladu, nervozity či ohrožení zdraví), tělo si okamžitě začne vytvářet ,,zásoby,, aby se připravilo na případnou další dietu. Je to v podstatě obrana našeho organizmu, která se však většinou projeví jako nechvalně známý pojem u diety - JO-JO efekt. Výsledná váha po dietě tak bývá často vyšší než původní, a tímto způsobem - dieta za dietou - se naše váha v průběhu života neustále zvyšuje. Je to jenom na vás, jestli chcete díky nevhodným dietám hubnout celý život, a nebo zhubnout a vaši ideální váhu si udržet trvale.

NEJVĚTŠÍ OMYLY PŘI DIETĚ:

Pro hubnutí stačí sportovat
Je pravda, že pohyb při dietě je zdravý. Pokud si ale myslíte, že dvě hodiny aerobiku týdně vám při dietě dovolují nezřízeně se cpát, jste na omylu. Fyzikální zákony neoblafnete - k hubnutí musí být příjem energie vždy nižší než její výdej.

Po light potravinách zhubnete
Označení 'light' je u diety velmi zavádějící. Zpravidla poukazuje na snížený obsah tuku. Jenže takové laskominy často obsahují o to více cukru. S pocitem, že jíme ,,dietní,, produkt, se navíc snadno přestanete hlídat a spořádáte větší množství.

Pokud chcete dídky dietě zhubnout, jezte nejpozději v 17 hodin
Ne tak docela. Správněji - poslední jídlo byste měli sníst 4 hodiny před tím, než si jdete lehnout. V případě, že uléháte o půlnoci, nemusíte mít výčitky, pokud si dáte lehkou večeři v osm večer.

Budete-li u diety myslet pozitivně, kila půjdou dolů
Něco na tom je. Ale s naloženým talířem na gauči u televize pro svou postavu mnoho neuděláte, i když budete mít sebelepší náladu. Cvičení a střízlivému jídelníčku se zkrátka nevyhnete.

Nahradíte-li jídlo ovocnými šťávami, zhubnete
Taková dieta nebude fungovat. Po džusu vám rychle vyhládne, obsahuje spoustu cukru a žaludek vám za něj taky nepoděkuje. Lepší při dietě je obyčejný vývar - zasytí a dodá energii.

 

 

Příklady některých diet :

Džusová
Budete-li celý den pít pouze ovocné a zeleninové šťávy, shodíte jedno kilo. Pro organismus je to ale velká změna, proto si „džusování" raději naplánujte na den, kdy budete doma. Celý den konzumujte pouze zeleninové a ovocné šťávy v celkovém množství 1,5 litru. Kombinovat můžete dle libosti, chuti či barvy, hlavně, aby byly šťávičky vždycky čerstvé. Pijte je po skleničkách každé 2 hodiny. Doporučené množství můžete naředit minerální vodou nebo doplnit bylinnými a ovocnými čaji.

BRAMBOROVÁ
Po bramborách se netloustne! Se svými 68 kaloriemi na 100 gramů patří naopak mezi „bezpečné" potraviny. V bramborový den se střídmě nasnídáte a na zbytek dne si vyberete dvě ze tří následujících bramborových jídel.
K snídadni:
Jeden plátek celozrnného chleba, na nějž můžete máznout 100 g netučného tvarohu a celou tu dobrotu posypat nasekanou pažitkou.
K obědu a k večeři:

    • Salát - studené brambory (uvařené ve slupce) nakrájejte na plátky a ochuťte citrónovou šťávou a pažitkou.
    • Pyré - hladká bramborová kaše umíchaná s mlékem, ovšem bez másla. Posypte si ji bylinkami.
    • Polévka - brambory povařte v zele­ninovém vývaru a rozmačkejte. Přidejte muškát, majoránku nebo řeřichu.

     

    Rýžová
    Na celý den si připravte 600g vařené neloupané rýže a rozdělte ji na 6 porcí. Každé dvě hodiny si pak jednu porci upravte doporučeným způsobem. Zapí­jejte minerálkou nebo bylinkovým čajem. Šálek kávy bez cukru je povolen ráno.
    Rýžové variace: 1 porce uvařené rýže + 2 polévkové lžíce čerstvé ovocné šťávy + 5 polévkových lžic rajčatové šťávy, pepř + horký zeleninový vývar

    OVOCNÁ
    Během dne je povoleno sníst 1,25 kg čer­stvého ovoce. A to buď tak, jak je, anebo jako ovocný salát - různé druhy ovoce nakrájíte, promícháte a ochutíte pomeran­čovou nebo grapefruitovou šťávou. Kromě minerálek můžete pít i neslazenou kávu a černý čaj.
    Tipy na kombinace do salátů:

      • Kiwi, ananas, papája nebo meloun
      • Jahody a hroznové víno
      • Hruška, švestky a hroznové víno
      • Broskev a maliny
      • Jablko, pomeranč a ostružiny